خرید ۳۰۰ میلیون دلاری آمازون

خرید ۳۰۰ میلیون دلاری آمازون

به گزارش بست روید غول اینترنتی آمازون با هدف تقویت محتوای غیرموسیقی در اپلیکیشن آمازون موزیک، برای خرید استارتاپ پادکست واندری به توافق رسید.


به گزارش بست روید به نقل از ایسنا، آمازون در اطلاعیه ای اعلام نمود حالا زمان مهمی برای توسعه محتوای "آمازون موزیک" به فراتر از حوزه موسیقی است چونکه عادتهای شنوندگان در حال تغییر است. مفاد مالی این توافق فاش نشد.
بلومبرگ نیوز برای اولین بار در سپتامبر گزارش کرده بود که واندری در حال بررسی فروش است. روزنامه وال استریت ژورنال اوایل دسامبر اعلام نمود آمازون برای خرید این شرکت با ارزش حدود ۳۰۰ میلیون دلار پیشتاز است. شرکتهای اپل و سونی موزیک اینترتینمنت هم مذاکراتی برای خرید این استارتاپ پادکست داشتند. منابع آگاه اعلام کردند که واندری قیمت بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار را برای فروش مد نظر داشت.
آمازون که بعنوان فروشنده آنلاین کتابها آغاز به فعالیت کرد، از راه واحد صوتی خود، در بخش کتابهای صوتی جایگاه قوی دارد و پادکستهایی را در سپتامبر ارائه کرد. این شرکت با سفارش برنامه هایی از نویسندگان پرفروش و شخصیتهای مشهور بعنوان یکی از بزرگترین حامیان برنامه های صوتی شاخص ظاهر شده است.
با این وجود اسپاتیفای بزرگترین خریدار شرکتهای حوزه تولید پادکست در دو سال قبل بوده و تصمیم گرفت برای خرید واندری پیشنهاد نکند.
واندری روی موج قراردادها در صنعت پادکست حساب کرده بود. اسپاتیفای در چند سال گذشته صدها میلیون دلار هزینه کرده و شرکتهایی مانند رینجر و گیملت مدیا را خریداری نموده است.
طبق گزارش بلومبرگ، واندری در سال ۲۰۱۶ توسط هرنان لوپز، یکی از مدیران سابق تلویزیون تاسیس شد و بعضی از محبوبترین پادکستها را در چند سال قبل تولید کرده است. انتظار می رود درآمد این شرکت در سال ۲۰۲۰ از ۴۰ میلیون دلار فراتر رود.



1399/10/12
13:21:05
0.0 / 5
1056
تگهای خبر: اینترنت
این مطلب بست روید چطور بود؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب بست روید
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
BestRoid اندروید