جلسه كارگروه تعامل پذیری دولت الكترونیكی چه خروجی داشت؟

جلسه كارگروه تعامل پذیری دولت الكترونیكی چه خروجی داشت؟

بست روید: ارائه سرویس سامانه اعلام متوفیان برای خدمات مالی، بانكی، بیمه ای، ایجاد پایلوت احراز هویت بیومتریك با كارت هوشمند ملی، ارائه سرویس برخط اعلام انحلال شركت ها و پیگیری سرویس الكترونیكی محل اقامت اشخاص بعنوان مصوبات جلسه چهارم كارگروه تعامل پذیری دولت الكترونیكی اعلام گردید.


به گزارش بست روید به نقل از ایسنا، تشكیل كارگروه تعامل پذیری دولت الكترونیكی، آذرماه سال قبل به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسیده و متعاقب آن به دستگاه های اجرایی ابلاغ گردید. البته قبل از آن هم در سال ۱۳۹۳ و در جلسه شورای عالی فناوری اطلاعات، تشكیل این كارگروه به عهده دبیرخانه شورا گذاشته شده بود، اما تا سال قبل این كارگروه موفق به تشكیل جلسه نشد.
رضا باقری اصل - دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات كشور- كه ریاست كارگروه تعامل پذیری دولت الكترونیكی را نیز بر عهده دارد، در نخستین جلسه این كارگروه كه ۲۲ خرداد ماه سال جاری در مركز ملی فضای مجازی برگزار شده بود، با بیان این كه تجربه این كارگروه در سایر كشورها هم وجود دارد، اظهار نمود: این كارگروه تسهیل كننده بهبود كیفیت داده ها و اجرای خدمات دولت الكترونیك است و همه اركان كشور درگیر آن می شوند و قدرت اجرایی آن ذیل شورای عالی فضای مجازی و مركز ملی فضای مجازی است
وی با بیان این كه یكی از مهم ترین اركان توسعه دولت الكترونیك زیرساخت داده ای و زیرساخت تعامل پذیری این شبكه است، اظهار داشته بود: وظیفه اصلی كارگروه، همكاری با دستگاه های اجرایی برای بهبود كیفیت داده ها و ایجاد ترتیبات تعامل پذیر در لایه های دیتا، فرآیندها و خط مشی ها است.
باقری با بیان این كه خدمات دولت و خدمات دستگاه های اجرایی گروگان كیفیت داده ها و برخی فرآیندهای ناكارآمد شده است، اشاره كرد: فرآیندها در هیات مقررات زدایی، سازمان اداری استخدامی و شورای عالی مدیریت می شوند كه اختیار مداخله در این عرصه را دارند تا برای بهبود فرآیندها تصمیماتی اتخاذ كنند.
البته بعد از برگزاری نخستین جلسه این كارگروه، خروجی سایر جلسات ارائه نشده بود، اما باقری اصل روز گذشته در صفحه توییتر خود نوشت: جلسه چهارم كارگروه تعامل پذیری دولت الكترونیكی اجرا شد. این جلسه مصوبات زیر را به دنبال داشت: ۱. ارائه سرویس سامانه اعلام متوفیان برای خدمات مالی، بانكی، بیمه ای و بعضی از خدمات پركاربرد. ۲. ایجاد پایلوت احراز هویت بیومتریك با كارت هوشمند ملی برای كاربران خدمات موبایل و پست بانك. ۳. ارائه سرویس برخط اعلام انحلال شركت ها و ۴. پیگیری سرویس الكترونیكی محل اقامت اشخاص.




منبع:

1398/07/03
19:50:45
5.0 / 5
2550
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
BestRoid اندروید