گردش مالی رسانه های دیجیتال در جهان چقدر است؟

گردش مالی رسانه های دیجیتال در جهان چقدر است؟

به گزارش بست روید وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گردش مالی صنعت رسانه و سرگرمی را ۲۲۰۰ میلیارد دلار ذكر كرد و اظهار داشت: ۱۰ هزار میلیارد تومان از حجم فعالیت های كشور در بخش كسب و كار مربوط به حوزه دیجیتال است.



به گزارش بست روید به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح بنیاد ملی كارآفرینی تولید محتوای دیجیتال اظهار نمود: این بنیاد شروع مباركی است و تلاش می نماییم هر ماه از كارهای جدید در یك زیست بوم مناسب پرده برداری نماییم تا به جایگاه مناسب خود در این حوزه برسیم. شاید بعنوان دولت نتوانیم زیست بوم دیجیتال ایجاد نماییم اما می توانیم در ایجاد فضای مناسب برای بسط این قبیل كسب و كارها اقدام نماییم.

وی گردش مالی صنعت رسانه و سرگرمی را ۲۲۰۰ میلیارد دلار ذكر كرد و اظهار داشت: از این میزان ۱۲۰۰ میلیارد دلار در اختیار رسانه های دیجیتال، ۲۶۰ میلیارد دلار در بخش انیمیشن و ۲۴۰ میلیارد دلار به بازار تبلیغات دیجیتال اختصاص دارد.

وزیر كار با اشاره به اینكه باید به سهم ۴۰ برابری در بخش انیمیشن و ۱۴ برابری در بخش تولید محتوای دیجیتال برسیم، اضافه كرد: اگر ایران بتواند به اندازه سهم جمعیتی یك درصدی خود از بازار محتوا و رسانه های دیجیتال، بازار خلق كند باید بازارهای موجود در حوزه محتوا و رسانه دیجیتال بیشتر از ۱۳ برابر و در حوزه انیمیشن بیشتر از ۴۰ برابر شود كه این امر بیان كننده وجود ظرفیت بالا برای ایجاد هزاران كسب و كار و توسعه بازار در داخل و خارج است.

شریعتمداری اشاره كرد: امروز در مراسم تاسیس بنیاد ملی كارآفرینی با محتوای دیجیتال از این اقدام مبارك استقبال می نماییم و آنرا یك اتفاق اقتصادی خوب می دانیم. همچنان كه در اجلاس سازمان جهانی كار سوژه بازار كار عنوان شد و نشان داد كه دنیا به سمت فضای جدید كسب و كار حركت می كند.

مشكلی مدیریتی بین رایتل با وزارت ارتباطات وجود ندارد

وزیر كار همین طور در جمع خبرنگاران درباره انتخاب رئیس جدید صندوق بازنشستگی كشوری توضیح داد: وزیر كار می تواند به شكل قانونی در كل صندوق ها مدیران را تا شش ماه بعنوان سرپرست منصوب كند و سرپرست ها كلیه اختیارات مدیران را دارند.
وی اشاره كرد: به سبب آنكه در اجرای تبصره یك ماده ۱۷ قانون جامع ساختار نظام تأمین اجتماعی كشور اختلاف نظر وجود داشت برای رسیدگی به این اختلاف نظرها بین دو معاونت اداری استخدامی و حقوقی رئیس جمهوری مذاكراتی صورت گرفت كه هفته پیش در جلسه دولت برای این مساله تصمیم گیری و مقرر شد سازمان اداری-استخدامی از بین ۱۴ پیشنهادی كه برای معاونت ها و ریاست صندوق بازنشستگی كشوری ارائه كردیم بررسی های لازم را صورت داده و نتیجه نهایی را اعلام نماید.
وی به مطالبات معوق كارگران برخی كارخانه ها اشاره نمود و اظهار داشت: مساله مالكیت عموما موجب ایجاد مشكلاتی برای كارگران كشور شده و بنا بر این زندگی و معیشت آنها را تحت تاثیر قرار داده است ولی ما با حمایت دولت و سازمان خصوصی سازی درصدد هستیم كه شرایط مناسبی را در كارخانه ها و واحدهای تولیدی ایجاد نماییم تا نگران و دغدغه كارگران برطرف شود.
وزیر كار همین طور با اشاره به اینكه هیچ مشكلی در حوزه مدیریتی میان اپراتور رایتل با وزارت ارتباطات وجود ندارد، اضافه كرد: رایتل یكی از اپراتورهای مهم كشور به حساب می آید و با هماهنگی وزارت ارتباطات همچنان كار خودرا ادامه خواهد داشت و ما امیدواریم با فضای فنی موجود و اصلاح روش های نوآورانه در كسب و كار پوشش تمام نقاط از طرف این اپراتور را شاهد باشیم.
حجم مبادلات مالی ICT به ۶.۵ تریلیون دلار می رسد
عیسی منصوری معاون توسعه كارآفرینی و اشتغال وزیر كار نیز در مراسم امروز حجم تبادلات مالی و تجاری در حوزه ICT را چهار تریلیون دلار در سال ۲۰۱۶ ذكر كرد و اظهار داشت: پیش بینی می شود این رقم در سال ۲۰۲۳ به ۶.۵ تریلیون دلار برسد.
وی با اشاره به اینكه ایجاد كسب و كار به شكل های مختلفی انجام می شود، اظهار داشت: گاهی دولت ها برای تشكیل آنها وام و مجوز می دهند یا در حالت دیگر شتابدهنده ها از آنها حمایت می كنند، راه سوم نیز این است كه كارخانه نوآوری راه اندازی نماییم و بتازگی به سبب حمایتهای صورت گرفته بازگشت كننده بسیار داریم ولی یك لایه بالاتر هم وجود دارد، اینكه اكوسیستمی داشته باشیم كه تمام این اقدامات در آنجا مستقر شود تا دولت برای شكل گیری این بستر كمك نماید.
منصوری افزود: به سبب قوانین و مقررات موجود ایجاد فضای كسب و كار مناسب با حوزه تولید محتوا زمان می برد پس یك راه میانبر و مشاركت بخش خصوصی و عمومی لازم است تا این مساله به شكل روش مندی در جامعه نهادینه شود بدین جهت محور برنامه های وزارت كار نهادسازی در چند ماه آینده است تا با این هدف بستر و فرصت انطباق اكوسیستم متناسب با گسترش این كسب و كارهای محتوا محور را فراهم نماییم.
معاون توسعه كارآفرینی و اشتغال وزیر كار ابراز امیدواری كرد: بنیاد ملی كارآفرینی محتوای دیجیتال به تدریج به چتری اختصاصی برای این صنعت سودآور تبدیل گردد و فضای كسب و كار در حوزه دیجیتال را روز به روز گسترش دهد.
مشكل اصلی امروز تهران آلودگی و ترافیك نیست
پیروز حناچی شهردار تهران نیز در این مراسم اظهار نمود: در دوره كنونی سرمایه های ما در شهر به حجم ساختمانها و كالبدهایی كه در شهرها ایجاد می نماییم نیست بلكه توجه به زیرساختها و فراهم كردن فضای كسب و كار برای كسانی است كه در حوزه های نرم افزاری كار الكترونیكی انجام می دهند.
وی اضافه كرد: با زیرساختهایی كه در شهرداری تهران وجود دارد و همكاری شورای فناوری شهرداری تهران می توانیم فضای بیشتری در حوزه كسب و كار دیجیتال ایجاد نماییم و امیدواریم با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قسمتی از كنترل مدیریت شهری را در حوزه های مختلف كه قابلیت انجام چنین ماموریتی را دارد به دست بگیریم. همچنان كه اقدامات موثری برای توسعه زیست بوم نوآوری صورت گرفته كه می توان در بخش كنترل مدیریت شهری هم از آن بهره برداری نمود.
حناچی افزود: در سال ۹۶ هنگام انتخابات ۴۵ درصد از مردم به اینترنت وصل بودند. شهریور ماه سال ۱۳۹۶ مردم تهران در یك نظرسنجی از آلودگی هوا و ترافیك بعنوان دو مشكل بزرگ خود نام بردند. شاید امروز مسایل اقتصادی و معیشتی اولویت آنها باشد ولی در آن زمان این دو مشكل مطرح بود و برخی شركتها در فضای كسب و كار دیجیتال، سرویس های حمل و نقل جدیدی مثل دوچرخه را به مردم معرفی كردند و از این طریق قسمتی از مشكلات برطرف شد.
شهردار تهران با بیان حمایت شهرداری از فعالیتهای نوآورانه ابراز امیدواری كرد: استارت آپ ها با فعالیت های هوشمندانه و نوآورانه خود در فضای شهری تاثیرگذاری لازم را داشته باشند.
به گزارش بست روید به نقل از ایسنا، در ادامه این مراسم، نماد بنیاد ملی كارآفرینی محتوای دیجیتال بعنوان نخستین نهاد توسعه اشتغال پایدار در رسته ICT رونمایی گردید. همین طور تفاهم نامه همكاری میان معاونت فضای مجازی صدا و سیما و بنیاد ملی كارآفرینی محتوای دیجیتال به امضا رسید و برنامه بلوچ باكس و انیمیشن گیگول دات كام (شبكه ملی تولید محتوای دیجیتال و ساخت انیمیشن) نیز ارائه شد.
ایجاد مراكز خلاقیت، آموزش و توانمندسازی افراد مستعد در حوزه انیمیشن، راه اندازی شبكه ملی تولید محتوای دیجیتال، تولید محتوا با هدف توسعه بازار محتوا در بازارهایی نظیر تبلیغات، آموزش، سرگرمی، بین الملل، تولید محتوای محلی و ایجاد و توسعه شركت های توانمند محتوای دیجیتال، عرضه محتوا در بازارهای بین المللی با تمركز بر زبان های عربی، تركی، كردی و بلوچی، شكل دهی اجزای زیست بوم توسعه كسب و كار مبتنی بر محتوای دیجیتال و سازماندهی و پشتیبانی از بنگاه های كسب و كار در بخش های مختلف اقتصادی، در یك زیست بوم هدایت شده مبتنی بر محتوای دیجیتال همچون اهداف راه اندازی بنیاد ملی كارآفرینی محتوای دیجیتال به حساب می آید.



1398/08/02
19:05:36
5.0 / 5
3000
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
BestRoid اندروید