رمز عبور كاربران اینستاگرام لو رفت!

رمز عبور كاربران اینستاگرام لو رفت!

بست روید: طبق گزارش های انتشار یافته، هكرها با سواستفاده از باگ موجود در اینستاگرام به پسورد كاربران این شبكه اجتماعی دسترسی پیدا كرده اند.


به گزارش بست روید به نقل از ایسنا، از آنجایی كه اینستاگرام باز یكی از بزرگترین و محبوب ترین زیرمجموعه های فیسبوك است، به نظر می آید كه بلا پذیری های شركت مادر آن باز گریبان اینستاگرام را گرفته است به همین خاطر اخبار زیادی از طرف كاربران و كارشناسان در فضای مجازی انتشار یافته كه نشان داده است ضعف امنیتی و بلا پذیری موجود بر روی پلتفرم اینستاگرام به هكرها و مجرمان سایبری این امكان را می دهد تا به پسورد و رمز عبور حساب های كاربری دسترسی و نفوذ پیدا كنند.
خیل عظیمی از كاربران در این شبكه اجتماعی محبوب از عملكرد اینستاگرام و فیسبوك انتقاد كرده و آنها را به سهل انگاری و عدم كوشش برای محافظت از حریم خصوصی كاربران متهم كردند.
به قول كارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری و فناوری، مشكل مذكور به یك باگ و بلا پذیری امنیتی در پلت فرم اینستاگرام مربوط میگردد كه مجرمان سایبری توانسته اند از آن سواستفاده كرده و به اطلاعات شخصی كاربران موردنظر خود دسترسی پیدا كنند.
در واكنش به انتشار این اخبار، سخنگوی شبكه اجتماعی اینستاگرام با انتشار اطلاعیه ای اعلام نموده است كه افشای پسورد در اینستاگرام تنها محدود به تعداد بسیار اندكی از كاربران بوده است و بقیه كاربران ضرورتی ندارد كه از نقض حریم خصوصی و افشای اطلاعات شخصی خود نگران باشند.
ایشان سپس افزوده است كه متخصصان فنی و امنیتی اینستاگرام به سرعت از این اتفاق مطلع شده و درحال برطرف نمودن باگ موجود هستند.



1397/08/28
13:06:58
5.0 / 5
4419
تگهای خبر: فناوری
این مطلب بست روید چطور بود؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب بست روید
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
BestRoid اندروید