آغاز نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در كشورهای اسلامی

آغاز نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در كشورهای اسلامی

به گزارش بست روید چهارمین دوره نشست تبادل تجربیات علم و فناوری(STEP) در كشورهای اسلامی از امروز در مسقط پایتخت عمان كار خویش را شروع كرد.



به گزارش بست روید به نقل از روابط عمومی جایزه مصطفی(ص)، چهارمین دوره از نشست تبادل تجربیات علم و فناوری(STEP) در كشورهای اسلامی بامداد امروز در مسقط پایتخت عمان با حضور بیشتر از ۸۰ دانشمند از ۲۰ كشور در دانشگاه سلطان قابوس عمان كار خویش را شروع كرد.
در افتتاحیه نشست استپ، رحمه المحروقی معاون تحصیلات تكمیلی دانشگاه سلطان قابوس با اشاره به اهمیت این نشست در ارتقاء علم و فناوری در كشورهای مسلمان اظهار داشت: طی چهار روز آینده محققان و دانشمندان مسلمان از سراسر جهان و دانشمندان غیرمسلمانی كه در كشورهای اسلامی مشغول به فعالیت هستند، مقرر است در مورد دستاوردها، ایده­ ها، تجارب و چالش­های پیش روی آنان در خلال تحقیقات و تلاش­های علمی­شان بپردازیم.
در ادامه این نشست سعید سركار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو بیان كرد: تعامل دانشمندان مسلمان با یكدیگر كم است و برگزاری نشست­هایی همچون استپ این فرصت را فراهم می­ كند كه دانشمندان مسلمان دور هم گرد آمده و كیفیت زندگی جامعه مسلمانان را با استفاده از علم و فناوری بهبود ببخشند.
به گزارش بست روید به نقل از مهر، سلامت، انرژی و آب موضوعات اصلی این دوره از نشست استپ را تشكیل می­دهند. در این رویداد چهار روزه، شاهد عرضه ­هایی در زمینه ­های نانوفناوری، زیست فناوری، فناوری ارتباطات و اطلاعات (ICT) وكاربردهای آن در سه حوزه این دوره از نشست استپ خواهیم بود.
برگزیدگان پیشین جایزه مصطفی(ص) همچون پروفسور جكی یینگ از سنگاپور و پروفسور محمدامین شكرالهی از ایران هم در این رویداد حضور دارند.
در حاشیه نشست استپ، برنامه­ ای تحت عنوان «نشست آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام» (EISA) هم در حال برگزاری است كه هدف برگزاری آن تولید ارتباط بین جامعه علمی و سرمایه­گذاران است كه می ­توانند ایده­ های خلاق علمی خویش را به محصول تبدیل كنند. نشست ایسا شامل سه بخش اصلی نمایشگاه، عرضه و مذاكرات تجاری است كه ۲۵ شركت دانش ­بنیان از ۱۲ كشور در نمایشگاه ایسا حضور دارند.
این رویداد بصورت مشترك توسط بنیاد مصطفی(ص) و دانشگاه سلطان قابوس با هدف تولید ارتباط بین دانشمندان جهان اسلام عمان برگزار می گردد.
نشست استپ در سال ۲۰۱۵ توسط بنیاد مصطفی(ص) با هدف ارتقا و همكاری میان دانشمندان جهان اسلام كار خویش را آغاز كرد. این رویداد بصورت سالانه برگزار می­شود و به درخواست دانشگاه كراچی پاكستان یك دوره فوق­العاده هم مقرر است در اسفندماه سال جاری در پاكستان برگزار گردد. این نشست با هدف تولید شبكه­ ای برای ارتباط بین دانشمندان مسلمان و شتاب دادن به پیشرفت علمی در جهان اسلام بوجود آمده است.

1397/09/11
18:42:18
5.0 / 5
4539
تگهای خبر: دانشگاه , فناوری
این مطلب بست روید چطور بود؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب بست روید
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
BestRoid اندروید