جمع آوری اطلاعات از محیط؛

تولید كوله پشتی های الكترونیك برای زنبورهای عسل

تولید كوله پشتی های الكترونیك برای زنبورهای عسل

بست روید: محققان دانشگاه واشنگتن موفق به طراحی كوله پشتی های الكترونیكی كوچكی شده اند كه با نصب آنها بر روی بدن زنبورهای عسل می توان از آنها برای جمع آوری اطلاعات از محیط اطراف كمك گرفت.



به گزارش بست روید به نقل از نیواطلس، كوله های مذكور مجهز به حسگرهایی پیشرفته هستند كه داده های متنوعی را از زمین های كشاورزی و دیگر نقاط مد نظر دریافت می كنند. مزیت این روش بهره گیری از تحرك و دقت زنبورها از یك سو و بی نیازی از تولید ربات های كوچك پرنده با صرف وقت و هزینه بسیار زیاد است. چونكه با این كار زنبور خود داده های لازم را از محیط جمع آوری می كند.
زنبورها به صورت طبیعی با كمك گرده افشانی به حفظ سلامت محصولات كشاورزی كمك می كنند اما آنها هم محدودیت های خاص خودرا دارند. از طرف دیگر پهپادهای كوچك باز گران قیمت بوده و تنها برای مدت كوتاهی می توانند پرواز كنند. پس نصب یك سنسور در قالب كوله پشتی بر روی زنبورها می تواند ایده مناسبی برای غلبه بر این چالش ها باشد.

این كوله های الكترونیكی قادر به ارسال اطلاعات موقعیت مكانی و همین طور داده های مربوط به محیط اطراف به شكل آنی هستند. حافظه ای كوچك برای ذخیره اطلاعات، سنسورهای سنجش دما، رطوبت و نور و باتری قابل شارژ تنها بخشی از امكانات آن است.
این كوله تنها ۱۰۲ میلیگرم وزن دارد و پس فشاری به بدن زنبور عسل وارد نمی نماید. دقت سیستم جی پی اس كوله پشتی مذكور در حدود ۸۰ متر است و باتری آن باز برای چهار تا هفت سال قابل استفاده می باشد. شارژ این باتری ها هم به صورت بی سیم صورت می گیرد.

1397/09/21
15:07:20
5.0 / 5
4548
تگهای خبر: باتری , دانشگاه , ربات
این مطلب بست روید چطور بود؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب بست روید
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
BestRoid اندروید