آذری جهرمی در حاشیه هیات دولت مطرح كرد

فردای فیلترینگ اینستاگرام چه اتفاقی می افتد؟

فردای فیلترینگ اینستاگرام چه اتفاقی می افتد؟

بست روید: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: برای مردم توضیح داده شود فردای فیلترینگ اینستاگرام چه اتفاقی رخ می دهد.



به گزارش بست روید به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره احتمال فیلترینگ اینستاگرام، اظهار داشت: من متن صبحت های معاون دادستان را نخواندم و بامداد امروز در دولت از تیتر اخبار متوجه این مورد شدم. فرض بر این كه حرف های معاون دادستان درست است و وی اختیار قانونی برای فیلترینگ اینستاگرام دارد، این سؤال پیش می آید پس از این مقرر است چه اتفاقی بیفتد؟ این را برای مردم روشن كنند و دو قطبی فیلترینگ یا مخالفت با فیلترینگ را درست نكنند.

وی افزود: برای مردم بگویند از فردای فیلترینگ اینستاگرام در كشور در زندگی مردم، حاكمیت و كاهش جرایم چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ در این زمینه باید جمع بندی عقلایی شود.
وزیر ارتباطات در پاسخ به این پرسش كه آیا نظارتی بر بسته های اینترنتی كه اپراتورها نمایش می كنند وجود دارد بیان كرد: نظارت دقیق است و كم فروشی نداریم. امروز گزارشی از سازمان تنظیم و مقررات درباره بسته های اینترنتی و مكالمه ها به من رسیده است. طبق این گزارش در گذشته سهم مصرف فناوری اطلاعات در زندگی مردم 2.1 درصد سبد خانوار بوده است اما با افزایش تعرفه ها و تعرفه مكالمات و بسته های اینترنتی كه در چهارچوب مصوبات سازمان تنظیم مقررات بوده است، این رقم حدود 0.3 درصد افزایش یافته است. درآمد اپراتورها هم هفت تا 10 درصد افزایش داشته است.
آذری جهرمی با اشاره به این كه « 70 درصد هزینه های اپراتورها ارزی و 100 درصد درآمد آنها ریالی است » اظهار داشت: نوسانات نرخ ارز این اپراتورها را گرفتار مشكل جدی كرده است. پیشنهاد ما ستاد اقتصاد مقاومتی این بوده است كه هزینه های توسعه اپراتورها را كاهش دهیم. و باند 700 و 800 آزادسازی شود. برای اینكه اگر كاهش هزینه برای اپراتورها انجام نشود معنای آن افزایش هزینه های بسته های اینترنتی است.




1397/10/12
14:12:50
5.0 / 5
4531
تگهای خبر: اپراتور , اینترنت , تنظیم مقررات , فناوری
این مطلب بست روید چطور بود؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب بست روید
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
BestRoid اندروید