با لیزر بی ضرر؛

اسلحه ای كه صدا شلیك می كند!

اسلحه ای كه صدا شلیك می كند!

به گزارش بست روید محققان طی روشی نوین به وسیله یك اسلحه لیزری، صوت را به صورت مستقیم به گوش فرد می رسانند. این امواج لیزری بی ضرر هستند و می توان در جنگ افزار ها یا در اتاق های شلوغ از آن استفاده نمود.



به گزارش بست روید به نقل از نیواطلس، محققان از یك اسلحه لیزری عجیب رونمایی كرده اند كه می تواند صوت را به صورت مستقیم به گوش فردی در سوی دیگر اتاق بتاباند.
محققان آزمایشگاه لینكولن دانشگاه MIT توانسته اند اصوات، موسیقی، صدای ضبط شده را با این روش منتقل كنند.
به گفته آنان این فناوری تاثیری شگرف روی همه چیز دارد، بعنوان مثال یكی از كاربردهای آن در جنگ افزار است و می توان به وسیله فناوری پیام هایی برای نیروهای نظامی فرستاد، یا دریك اتاق شلوغ و پرسروصدا می توان صدای فرد دیگری را با دقت شنید.
«چارلز وین» محقق ارشد این پژوهش می گوید: می توان از سیستم ما برای ارسال اطلاعات به مسافتی دورتر و مستقیم به گوش فردی دیگر استفاده نمود.
این اولین سیستمی است كه از لیزرهایی كاملا ایمن برای چشمان و پوست استفاده می نماید تا یك سیگنال صوتی را به فردی دیگر در هر جایی برساند.
این سیستم از فناوری استفاده می نماید كه بعنوان «تاثیر فوتو آكوستیك» شناخته می شود و زمانی اتفاق می افتد كه یك ماده بعد از جذب نور امواج صوتی بوجود می آورد.
در پروژه مذكور محققان از بخار آب در هوا استفاده كردند تا نور را جذب و صوت بسازند. وین دراین باره می گوید: این روش حتی در شرایط نسبتا خشك هم قابل اجرا می باشد چونكه همیشه اندكی آب در هوا وجود دارد. ما متوجه شدیم اگر از طول موج لیزر استفاده نماییم، به شدت جذب آب می شود. در این حالت به آب زیادی نیاز نیست.
به گزارش این تحقیق، فناوری مذكور را می توان در هر جایی از خانه و فضاهای باز استفاده نمود.

1397/11/05
19:27:27
5.0 / 5
4487
تگهای خبر: دانشگاه , فناوری
این مطلب بست روید چطور بود؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب بست روید
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
BestRoid اندروید