برای بازیابی دوباره؛

رباتها ۷۰۰هزار جنگ افزار ارتش آمریكا را تكه تكه می كنند

رباتها ۷۰۰هزار جنگ افزار ارتش آمریكا را تكه تكه می كنند

بست روید: یكی از خطرناك ترین وظایف نیروهای نظامی انهدام یا تكه تكه كردن جنگ افزارها و مهمات از رده خارج است و ارتش آمریكا تصمیم گرفته این مسئولیت خطیر را به ربات ها بسپارد.



به گزارش بست روید به نقل از نیواطلس، ۹ ربات تهیه شده توسط شركت اس ان ال آمریكا وظیفه دارند ۷۰۰ هزار نوع جنگ افزار و مهمات از رده خارج را در مركزی در ایالت آلاباما تكه تكه كرده و قطعات آنها را از یكدیگر جدا كنند. هدف از این كار استفاده مجدد از این قطعات برای تولید اقلام و محصولات دیگر نظامی است.
ربات های مورد اشاره نه تنها فرایند جداسازی و پیاده سازی قطعات مختلف را با دقت و سرعت بیشتری انجام می دهند، بلكه ارتش خواهد توانست برای نخستین بار از این قطعات جداشده برای تولید ابزار و تسلیحات جدیدی بهره بگیرد.
خلاص شدن از دست مهمات و تجهیزات نظامی قدیمی یكی از اشكالات مهم ارتش های جهان است. تا به امروز راهكارهای موجود برای این كار منفجر كردن و نابودی این نوع تسلیحات، دفن كردن، سوزاندن یا ریختن آنها به دریا بوده است. اما هیچ یك از این چاره از امنیت برخوردار نبوده و در عین حال پرهزینه و مخرب محیط زیست بوده اند.
بازكردن اجزای تسلیحات قدیمی امكان استفاده مجدد از انواع فلزات و مهمات موجود در آنها را فراهم می آورد. این ربات ها جای انسان ها را هم پر می كنند و بنابراین جان افراد به خطر نمی افتد و در صورت شناسایی هرگونه وضعیت غیرعادی می توان به سرعت برای حل مشكل توسط ربات اقدام نمود.

1397/12/06
14:12:31
5.0 / 5
4477
تگهای خبر: ربات
این مطلب بست روید چطور بود؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب بست روید
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
BestRoid اندروید