ضرر ۱۰ میلیارد دلاری فیسبوک از تغییر جنجالی iOS اپل

ضرر ۱۰ میلیارد دلاری فیسبوک از تغییر جنجالی iOS اپل

شرکت مادر فیسبوک پیش بینی نمود قابلیت ˮشفافیت ردیابی اپلیکیشنˮ اپل فروش این شرکت در سال 2022 را به میزان 10 میلیارد دلار کاهش خواهد داد.



به گزارش بست روید به نقل از ایسنا، شرکت مادر فیسبوک (مِتا پلتفرمز) اعلام نمود تغییر حریم خصوصی که اپل سال قبل در سیستم عامل iOS انجام داد، فروش این شرکت شبکه اجتماعی را امسال حدود ۱۰ میلیارد دلار کاهش خواهد داد.

دیو وهنر، مدیر مالی شرکت مِتا بعد از انتشار گزارش درآمدهای سه ماهه چهارم این شرکت در جلسه ای با مفسرین اظهار داشت: ما بر این باوریم که تاثیر این تغییر در iOS، مانعی در کسب وکار ما در سال ۲۰۲۲ است که به ۱۰ میلیارد دلار می رسد بدین سبب مانع قابل توجهی برای کسب وکار ما شمرده می شود.

اذعان فیسبوک، ملموس ترین اطلاعاتی است که تا حالا درباره تاثیر قابلیت "شفافیت ردیابی اپلیکیشن" اپل بر صنعت تبلیغات علنی شده است. این توانایی امکان دسترسی تبلیغات کنندگان هدفمند به کاربران آیفون را کمتر می کند.

پس از اینکه شرکت مِتا درباره چالشهای گوناگون و عملکرد مالی ضعیفتر از حد مطلوب هشدار داد، با ریزش ۲۳ درصدی ارزش سهام خود روبرو شد. فیسبوک اعلام نمود درآمد سه ماهه نخست این شرکت ۲۷ تا ۲۹ میلیارد دلار خواهد بود در صورتیکه مفسرین این رقم را فراتر از ۳۰ میلیارد دلار پیش بینی کرده بودند.

وهنر اظهار داشت: کاهش ۱۰ میلیارد دلاری درآمد در سال ۲۰۲۲ بهترین حدس ماست. ما تنها تاثیر کلی که انتظار داریم تغییرات iOS بر پیش بینی درآمد ما داشته باشد را برآورد کردیم.

اپل برای اولین بار قابلیت مذکور را در نسخه ۱۴.۵ سیستم عامل iOS معرفی نمود که سال قبل منتشر گردید. همین طور این توانایی در نسخه ۱۵ iOS قرار دارد که در ۷۲ درصد از گوشی های جدید آیفون کار می کند. این توانایی از کاربران درباره تمایل به ردیابی شدن در زمان گشودن یک اپلیکیشن سوال می کند. اگر کاربر جواب منفی دهد، طراح برنامه دیگر نمی تواند به IDFA (ID دستگاه که برای هدف قرار دادن و سنجش تاثیر تبلیغات آنلاین استفاده می شود) دسترسی داشته باشد.

بررسی شرکت اپس فلایر در اکتبر نشان داد ۶۲ درصد از کاربران آیفون عدم اشتراک گذاری IDFA خودرا انتخاب می کنند. این توانایی حریم خصوصی، مکانیزم پشت صحنه خیلی از تبلیغات موبایلی به ویژه تبلیغاتی که تایید می کنند خرید یا دانلودی انجام گرفته است را مختل می کند. اپلیکیشن های آیفون با تبلیغات هدفمند می توانند از ابزار اسکاد نت ورک اپل استفاده کنند که اپل می گویند محرمانه تر است.

شرکت های تبلیغات آنلاین نارضایتی خودرا از این توانایی از اولین باری که در ژوئن سال ۲۰۲۰ عرضه شد، اعلام نمودند اما فیسبوک شدیدترین انتقاد را داشت. این شرکت در دسامبر سال ۲۰۲۰ کمپین تبلیغاتی را اجرا کرد که شامل یک تبلیغات تمام صفحه در روزنامه های بزرگ بود و در آن به انتقاد از این توانایی پرداخته و اعلام نمود این تغییرات ربطی به حریم خصوصی ندارد و تنها به سود مربوط می شود.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، شریل سندبرگ، مدیر عملیاتی فیسبوک اظهار نمود: این توانایی به کسب و کارهای کوچکی که به تبلیغات دیجیتال برای رشد وابسته هستند و به تبلیغات شخصی شده وابستگی بیشتری در مقایسه با شرکت های بزرگتر دارند، لطمه می زند.




1400/11/16
23:17:23
5.0 / 5
642
تگهای خبر: آیفون , ابزار , دانلود , سیستم
این مطلب بست روید چطور بود؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب بست روید
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
BestRoid اندروید