ناسا به ایستگاه فضایی بین المللی ربات می فرستد

ناسا به ایستگاه فضایی بین المللی ربات می فرستد

به گزارش بست روید محققان ناسا قصد دارند سه ربات كوچك به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال نمایند تا كمك حال فضانوردان باشند. این ربات ها آستروبی نام گرفته اند.



به گزارش بست روید به نقل از دیلی میل، ناسا می خواهد ربات هایی كوچك به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال نماید تا كمك حال فضانوردان باشند.
این ربات ها با ظاهری مكعب شكل«Astrobees» نام دارند. آنها می توانند در آزمایشگاه فضایی پرواز كنند و آزمایشاتی انجام دهند. همین طور می توانند با كمك بازوی خود به خدمه ایستگاه فضایی بین المللی كمك می كنند.
این ربات ها در مركز تحقیقاتAmes Research ناسا در كالیفرنیا توسعه یافته اند. مهندسان این مركز با شبیه سازی فضای داخل ایستگاه فضایی بین المللی قابلیت های این ربات ها را آزمایش كرده اند.

سخنگوی ناسا در این باره می گوید: در فضا برخی كارها را فقط انسان ها باید انجام دهند. اما بقیه فعالیت ها را ربات ها هم می توانند انجام دهند. بدین سان فضانوردان زمان بیشتری برای كار خواهند داشت. ما می خواهیم سه ربات را به این مقر فضایی ارسال نماییم.
ربات های Astrobees در گرانش میكروی این مقر فضایی معلق می مانند و به وسیله پروانه هایی كه داخل آنها كار گذاشته شده می توانند در هر جهتی حركت كنند.
دوربین ها و حسگرهایی در هر یك از ربات ها تعبیه شده اند تا در جهت یابی در این ایستگاه به آنها كمك نماید.
علاوه بر آن هر ربات «آستروبی» مجهز به یك بازوی رباتیك و پنجه ای است كه از آن برای حمل بار یا انجام آزمایش ها استفاده می شود. ربات مذكور از طریق دور قابل كنترل است و همین طور می تواند بطور خودكار فعالیت كند.
این ربات ها همین طور می توانند وضعیت و شرایط در ایستگاه فضایی بین المللی را رصد كنند و هرگونه تغییری در كیفیت هوا یا سطح صوت را بررسی نمایند.
هنگامی كه شارژ باتری ربات كم شود، بطور اتوماتیك به سمت مقر شارژ برمی گردد تا باردیگر انرژی خودرا تأمین كند.

1398/01/17
14:35:34
5.0 / 5
4818
تگهای خبر: باتری , بین المللی , ربات
این مطلب بست روید چطور بود؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب بست روید
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
BestRoid اندروید