توسط لندر و ماه نورد چینی ؛

تصاویر جدید از نیمه تاریك ماه به زمین رسید

تصاویر جدید از نیمه تاریك ماه به زمین رسید

به گزارش بست روید اخیرا لندر و ماه نورد چینی حاضر در نیمه تاریك ماه تصاویر جدیدی از ماموریت های خود ارسال كرده اند.


به گزارش بست روید به نقل از دیلی میل، لندر «چانگ ۴» چین و ماه نورد «Yutu۲» تصاویر جدیدی از مأموریت موفقیت آمیز خود برای اكتشاف در نیمه تاریك ماه را منتشر نموده اند. به نظر می آید مطالعات این دو ابزار فضایی به پنجمین روز ماه هم امتداد یافته است. تصاویر جدیدی كه ماه نورد «Yutu۲» ثبت كرده، جزئیات بیشتری از مأموریت را نشان می دهند.
هدف این لندر و ماه نورد در اولین مرحله اكتشاف نیمه تاریك ماه و تحلیل تمایزهای شیمیایی آن با نیمه دیگر سیاره است. البته هنوز هیچ تحلیل علمی مشخصی در مورد مأموریت «چانگ ۴» منتشر نشده اما دانشمندان شركت كننده در پروژه اعلام نموده اند منطقه تحت بررسی شواهد زیادی از مواد مافیك استخراج شده است. مواد مافیك اصطلاحی است كه برای توصیف بلور یا سنگ های آذرینی به كار می رود كه آهن یا منیزیم سرشار هستند. بهرحال با بررسی نمونه ها می توان مواد معدنی موجود در پوسته ماه را بهتر مطالعه كرد.
جالب آنكه به قول كارشناسان این مأموریت طولانی تر از حد تصور كارشناسان شده است. فضاپیمای مذكور طوری طراحی شده بود تا مدت زمانی معادل ۳ روز در ماه دوام بیاورد. اما بهرحال لندر و ماه نورد الان در حالت خواب هستند. این ابزارها طی شب در ماه فعالیتی نمی كنند اما در ۲۸ آوریل یعنی دو هفته دیگر كه روز در ماه شروع می شود هر دو فعالیت خویش را آغاز می كنند.

1398/02/04
13:56:22
5.0 / 5
4585
تگهای خبر: ابزار , شركت , طراحی
این مطلب بست روید چطور بود؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب بست روید
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
BestRoid اندروید