از روایت پیشرفت تا بسترسازی برای مشاركت دانشگاه ها؛

دومین نمایشگاه ملی آبادیران از ۲۲ خرداد شروع می شود

دومین نمایشگاه ملی آبادیران از ۲۲ خرداد شروع می شود

به گزارش بست روید، دومین نمایشگاه ملی آبادیران در قسمت های مسکن و زیرساخت های توسعه روستا، کشاورزی، دامپروری و شیلات، سلامت، بهداشت و توانبخشی، اشتغال کوچک مقیاس و صنایع نرم و آموزشی از ۲۲ خرداد شروع می شود.



به گزارش بست روید به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حمیدرضا شکری، دستیار مردمی سازی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در مورد نوآوری های نمایشگاه سال جاری در مقایسه با سال قبل اظهار داشت: سال قبل بخش شرکتهای زیست بوم شامل شرکتهای دانش بنیان، فناور و خلاق را برای بحث محرومیت زدایی عرضه کردیم اما معاون علمی رئیس جمهور، در کنار عرضه دستاوردهای بخش شرکتی زیست بوم، همواره بر گسترش حضور جامعه نخبگانی در این برنامه هم تاکید ویژه داشته است.
وی اضافه کرد: ازاین رو، اولین نوآوری ما برای نمایشگاه ملی آبادیران در ایستگاه دوم، فراهم کردن بستری است تا طی آن دانشگاه ها، بنیاد ملی نخبگان و بنیاد ملی علم ایران به این برنامه ورود کنند. همینطور ذیل این ایده، فراخوانی را با بنیاد ملی علم ایران در دست انتشار داریم که در آن ۴۵ مبحث در رابطه با محرومیت زدایی مثل رفع چالش آب شرب روستائیان، مهاجرت از روستا، آبزی پروری در جوامع ساحلی و.... را عرضه کرده ایم.
مدیر دبیرخانه برنامه ملی آبادیران، دومین نوآوری نمایشگاه ملی آبادیران را مسئله تقاضامحوری، نیازمحوری و مسئله محوری دانست و اضافه کرد: بر طبق این نوآوری مقرر شد تا پیش از شروع نمایشگاه سازمان ها اعلام کنند با چه نیازی به نمایشگاه می آیند.
به گفته او، سومین نوآوری آبادیران به بهانه شعار سال و تبیین گفتمان مردمی سازی اقتصاد دانش بنیان، عرضه بخشی تحت عنوان «روایت پیشرفت و مشارکت های مردمی» است. هدف از این بخش، نخست، نمایش توانمندی های شرکتهای دانش بنیانی است که توانسته اند از ظرفیتهای مردمی استفاده نمایند و در وهله بعد عرضه روایتی از اقدامات دانش بنیان ها در محرومیت زدایی و آبادانی و پیشرفت است.
شکری، همینطور به اولویت های سال جاری این نمایشگاه پرداخت و اظهار داشت: یکی از جدی ترین اولویت های سال جاری ما، بهره گیری از ظرفیت گروههای جهادی و مردمی است و طبق آماری که سازمان بسیج سازندگی به ما می دهد، حدودا ۴۰ هزار گروه جهادی در کشور فعال است. این بخش از جامعه، یکی از مصادیق مشارکت مردمی است و در شناسایی ظرفیت ها و چالش های مناطق محروم می توانند راهگشا باشند.
وی افزود: در دور دوم نمایشگاه می کوشیم تا گروههای جهادی و مردمی را که در منطقه مستقر هستند به سمت نمایشگاه هدایت نماییم و گروههای جهادی که دارای مسئله هستند و شرکتهای دانش بنیانی را که دارای توانمندی اند به هم متصل کنیم؛ ازاین رو یکی از کارکردهای نمایشگاه آبادیران اینست که طرف عرضه یعنی شرکتهای دانش بنیان و طرف تقاضا یعنی گروههای جهادی و نهاد دارای نیاز فناورانه را به هم متصل نماییم.

1403/03/20
09:41:46
5.0 / 5
218
تگهای خبر: آموزش , دانشگاه , شركت , فناوری
این مطلب بست روید چطور بود؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب بست روید
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
BestRoid اندروید