ارزان ترین سدان های چینی بازار ایران در سال ۱۴۰۴
بست روید: اگر قصد خرید خودروی جدیدی دارید و بدنبال ارزان ترین سدان های صفرکیلومتر چینی بازار هستید، این مطلب برای شماست.
به گزارش بست روید به نقل از خبر آنلاین، به نقل از پدال، اگر با حدود یک یا ۱٫۵ میلیارد تومان به دنبال یک سدان صفرکیلومتر در بازار کشورمان باشید، اصلی ترین انتخاب ها سدان های داخلی مثل دنا پلاس، تارا و شاهین هستند اما اگر تمایلی به این خودرو های تکراری و خسته کننده ندارید و به دنبال گزینه ای متفاوت و بروزتر هستید، می توانید سراغ سدان های چینی بروید. هم اینک با بودجه ای تا حدود ۱٫۵ میلیارد تومان امکان انتخاب چندین گزینهٔ چینی صفرکیلومتر را خواهید داشت. از این رو، در ادامه می خواهیم به معرفی ارزان ترین سدان های چینی صفرکیلومتر حال حاضر بازار کشورمان بپردازیم تا راهنمایی باشد برای آنهایی که در این بازهٔ قیمتی تمایلی به خودرو های ایرانی ندارند.
۱-جک J۴ قیمت کارخانه: یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان
قیمت بازار: یک میلیارد و ۸۸ میلیون تومان
ارزان ترین سدان چینی صفرکیلومتری که اکنون در بازار کشورمان می توان خرید، جک J۴ مونتاژ گرمان موتور است. البته J۴ خودرویی سالخورده است که پیشینهٔ آن به سال ۲۰۱۲ بازمی گردد. این خودرو همینطور از طراحی کسل کننده ای رنج می برد که حتی در مقابل رقبای ایرانی هم حرفی برای گفتن ندارد و در داخل هم سن بالای خویش را نشان میدهد. بااین حال، برگ برندهٔ مهم جک J۴ برخورداری از گیربکس اتوماتیک است که آنرا به یکی از ارزان ترین سدان های اتوماتیک بازار تبدیل نموده است. البته گیربکس اتوماتیک این خودرو از نوع CVT است و در کنار یک پیشرانهٔ ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور نباید انتظار رانندگی هیجان انگیزی را از آن داشته باشید اما در عوض J۴ استهلاک پایینی دارد. کرمان موتور همینطور نسخهٔ فیس لیفت این خودرو را هم با نام ایگل عرضه می کند که کمی گران تر است ولی ظاهر چندان بهتری نسبت به J۴ ندارد.
۲-فردا ۵۱۱ قیمت کارخانه: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان
قیمت بازار: یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان
یکی دیگر از سدان های چینی که با قیمت حدود یک میلیارد تومان می توان خرید، فردا ۵۱۱ مونتاژ فردا موتور است. این خودرو در واقع محصول چانگان است و آلسوین نام دارد. هرچند از زمان معرفی این خودرو هم حدود هشت سال می گذرد ولی ۵۱۱ در ظاهر لااقل از جک J۴ شرایط بهتری دارد. این سدان مونتاژی هم مثل رقیب اصلی خود از یک پیشرانهٔ ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی بهره می گیرد که ۱۰۶ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور دارد اما بر خلاف دیگر خودرو های این فهرست که از گیربکس اقتصادی و کسل کنندهٔ CVT استفاده می نمایند، ۵۱۱ به گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه مجهز است که برگ برندهٔ مهمی بحساب می آید. این سدان چینی مونتاژی از امکانات مناسبی هم بهره می برد (هرچند متاسفانه فردا موتور برخی امکانات مهم مثل کروز کنترل را حذف کرده است) و ازآنجایی که ساخت چانگان است، از نظر کیفیت هم شرایط خوبی دارد اما شرکت فردا موتور به بدقولی در تحویل و خدمات بعد از فروش ضعیف شهرت دارد که سبب شده ۵۱۱ در بازار نتواند جایگاهی که شایسته است را پیدا کند.
۳-لونا GRE قیمت کارخانه: یک میلیارد و ۲۱۱ میلیون تومان
قیمت بازار: یک میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومان
لونا GRE گزینه ای کاملا متفاوت از دیگر خودرو های این فهرست است چونکه این یک سدان برقی است که توسط ایران خودرو وارد می شود. این خودرو در واقع JMEV Yi نام دارد و بوسیله سرمایه گذاری مشترک یکی از شرکت های زیرمجموعه رنو بنام موبیلایز با گروه جیانگ لینگ موتورز چین توسعه پیدا کرده است. همانطور که اشاره شد، ایران خودرو مبادرت به واردات لونا می کند و بر خلاف دیگر خودرو های فهرست، مونتاژی نیست. لونا به یک موتور الکتریکی با ۱۴۹ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور روی محور جلو مجهز است که یعنی ارقامی در حد موتورهای توربوشارژ رقبا می دهد و شتاب گیری نرم و نسبتاً سریعی را فراهم می آورد (شتاب صفرتاصد ۹٫۵ ثانیه) اما از نظر امکانات حرف چندانی برای گفتن ندارد. هرچند لونا قیمت نسبتاً مناسبی دارد اما درحالی که به گفتهٔ سازنده، با هر بار شارژ می تواند تا ۴۰۰ کیلومتر را طی کند، در دنیای واقعی این رقم بسیار کمتر و در حدود ۲۵۰ کیلومتر است و ازاین رو برای ترددهای طولانی مناسب نخواهد بود.
۴-سابرینا U۵ پلاس قیمت کارخانه: یک میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان
قیمت بازار: -
سابرینا U۵ پلاس جدید ترین سدان چینی بازار کشورمان است که اخیرا عرضهٔ آن توسط دیار خودرو شروع شده است. این خودرو محصول شرکت بایک است و در چین با برند بیجینگ عرضه می شود. U۵ پلاس از طراحی بروزی بهره می برد و در داخل هم با متریال با کیفیت و نمایشگرهای پیوسته، چند سر و گردن از رقبای داخلی بالاتر است. بااین حال، زیر کاپوت این خودرو هم پیشرانهٔ هیجان انگیزی قرار ندارد چونکه U۵ پلاس از یک موتور ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور بهره می گیرد و به یک گیربکس CVT متصل است. البته نقطهٔ قوت این قوای محرکه، استهلاک پایین و نداشتن دردسرهای موتورهای توربو است. سابرینا با قیمت ۱٫۵ میلیارد تومانی، اختلاف زیادی با رقبایی مثل دنا پلاس توربو اتوماتیک و تارا V۴ دارد و دیار خودرو هم تابحال سابقهٔ خوبی در عرضهٔ مداوم و منظم خودرو های خود نداشته است اما اگر بتواند با U۵ پلاس این رویه را تغییر دهد، احتمالا خواهد توانست تعدادی از خریداران سدان های داخلی را بسمت خود بکشاند.
۵-چری آریزو ۵ قیمت کارخانه: یک میلیارد و ۵۷۲ میلیون تومان
قیمت بازار: یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان
آریزو ۵ یکی از باسابقه ترین سدان های چینی در بازار کشورمان شمرده می شود که تابحال چند بار فیس لیفت شده و همچنان روی خط تولید مدیران خودرو قرار دارد. جدید ترین نسخهٔ این خودرو که با نام آریزو ۵ اسپرت شناخته می شود، از سال ۱۴۰۲ از راه رسید و با جلوپنجرهٔ بزرگ تر، ظاهری بروزتر و جذاب تر دارد. آریزو ۵ ارزان ترین سدان چینی توربوشارژ بازار کشور بحساب می آید. این خودرو همچنان از همان پیشرانهٔ ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژی بهره می گیرد که نخستین بار در سال ۱۳۹۶ ارائه شد و ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیرو هم توسط همان گیربکس CVT با ۹ دنده مصنوعی صورت می گیرد. آریزو ۵ از فهرست امکانات مناسبی بهره می برد و از آن هایی که سال ها است در بازار کشورمان حضور دارد، از نظر بازار دست دوم و لوازم یدکی شرایط بهتری نسبت به دیگر چینی های بازار دارد ولی یکی از اشکالات این خودرو، حساسیت موتور به بنزین بی کیفیت است که سبب ناک زدن می شود به مکمل سوخت نیاز دارد.
این مطلب بست روید چطور بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب بست روید
لطفا شما هم در مورد این مطلب نظر دهید