نكاتی جالب درباره مایكروسافت!

نكاتی جالب درباره مایكروسافت!

به گزارش بست روید مایكروسافت یكی از غول های تكنولوژی جهان است كه توسعه دهنده سیستم عامل ویندوز و بسیاری دیگر از محصولات سخت افزاری و نرم افزاری پركاربرد هم به حساب می آید.


به گزارش بست روید به نقل از ایسنا، مایكروسافت یكی از بزرگترین غول های تكنولوژی در جهان به حساب می آید كه توسعه دهنده سیستم عامل ویندوز و بسیاری دیگر از نرم افزارهای مورد استفاده كاربران كامپیوتر های ویندوزی همچون مجموعه برنامه های مایكروسافت آفیس است.
هموراه حقایق زیادی درباره گذشته و حال شركت های بزرگ فعال در حوزه فناوری وجود دارد كه حالا وب سایت thefactsite در گزارشی به مجموعه ای از مهم ترین و شاید جالب ترین آنها پرداخته است كه در زیر به آن اشاره شده است:
اولین قرارداد همكاری مایكروسافت با شركت IBM در سال ۱۹۸۰ میلادی صورت گرفته است تا یك سیستم عامل جدید مخصوص كامپیوتر را تحت عنوان PC DOS توسعه دهند.
اولین نسخه سیستم عامل توسعه داده شده از جانب مایكروسافت، ویندوز۱.۰ بود كه یك سیستم عامل ۱۶ بیتی بود.
بیل گیتس، موسس و بنیانگذار شركت مایكروسافت، در سن ۳۱ سالگی و در سال ۱۹۸۷ میلادی عنوان جوان ترین میلیاردر جهان را به خود اختصاص داد.
مایكروسافت اولین ساعت هوشمند را كه به قابلیت مقاومت در مقابل آب و رطوبت مجهز بود، در سال ۱۹۹۴ میلادی به مرحله تولید رساند.
حرف ایكس در دستگاه كنسول بازی ایكس باكس كه توسط مایكروسافت به صورت اختصاصی توسعه داده شده است، از عبارت مربوط به نرم افزار Windows’ DirectX software آمده است كه برای پردازش گرافیك توسعه داده شده بود.
از سال ۱۹۸۱ میلادی به بعد، خط تیره ای كه میان دو كلمه تشكیل دهنده نام شركت مایكروسافت وجود داشت، برداشته شد و نام آن به صورت یك سره به شكل Microsoft نوشته شد.
بر مبنای لیست پرسنل در سال ۲۰۱۵ میلادی، نسبت جنسیت تعداد كارمندان و كاركنان شركت مایكروسافت سه مرد به چهار زن اعلام شده است.
متوسط حقوق یك مهندس نرم افزار در شركت مایكروسافت حدود ۱۰۶ هزار دلار است.
موسسان شركت مایكروسافت بیل گیتس و پال آلن بودند و مدیر ارشد اجرایی آن هم الان ساتیا نادلاست.
مایكروسافت تنها ۲۵ درصد از فروشگاه های عرضه محصولات فناوری در سراسر جهان را داراست كه در مقایسه با بزرگترین رقیب آن، اپل بسیار ناچیز به نظر می آید.
این شركت نسخه ویندوز ایكس پی را در سال ۲۰۰۱ عرضه و منتشر نمود و پشتیبانی از آنرا هم در سال ۲۰۱۴ میلادی تمام كرد ولی جالب است كه بدانید هنوز حدود ۳۰ درصد از كامپیوتر های جهان از این نسخه از ویندوز استفاده می نمایند.



1398/05/21
15:34:46
5.0 / 5
4493
تگهای خبر: تكنولوژی , سایت , سیستم , شركت
این مطلب بست روید چطور بود؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب بست روید
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
BestRoid اندروید