در تازه ترین نوآوری؛

چسب بخیه از جنس طلا و ابریشم با فناوری نانو تولید شد

چسب بخیه از جنس طلا و ابریشم با فناوری نانو تولید شد

بست روید: امروزه از انواع چسب بخیه برای بستن زخم های بدن انسان استفاده می گردد. اما محققان دانشگاه آریزونا موفق شدندبه تركیب ابریشم مایع و نانوذرات طلا به منظور تولید نمونه ای بهتر دست یابند.



به گزارش بست روید به نقل از نیواطلس، با اینكه چسب زخم های جراحی كه با استفاده از یك دستگاه منگنه خاص موسوم به استاپلر ثابت می شوند، آسیبی به پوست بدن نمی رسانند اما تكنولوژی جدید باعث می گردد كه نیازی به استفاده از دستگاه مذكور وجود نداشته باشد.
منگنه جراحی كه برای نزدیك كردن لبه های پوست و گاهی بافت های داخلی بدن مورد استفاده قرار می گیرد، معمولا پلاستیكی بوده و حاوی تعدادی سوزن منگنه استریل است. با اینكه دستگاه مورد اشاره وزن كم وسرعت بالایی دارد، اما گاهی سبب عفونت شده و گاهی به بافت های داخلی بدن صدمه می رساند.
در مواردی هم استفاده نادرست از دستگاه مورد اشاره به زیبایی طبیعی بدن صدمه زده یا فرایند التیام بخشی سلول ها را كند می كند.
اما چسب زخم های مهر و موم كننده و التیام بخش كه با استفاده از ابریشم و طلا تولید می شوند این مشكلات را ندارند. این چسب زخم ها كه به نانوسیلانت های فعال شونده با لیزر یا LANS مشهور هستند، متشكل از ابریشم مایع زیستی سازگار با بدن هستند كه با استفاده از پیله كرم ابریشم تولید شده و با نانوذرات طلایی مخلوط شده اند.
بعد از قراردادن این تركیب بر روی زخم بر روی آن لیزر تابیده می گردد و گرمای بوجود آمده باعث محبوس شدن كامل زخم می گردد. استفاده از طلا باعث سرد شدن سریع این تركیب و به حداقل رساندن امكان صدمه دیدن بافت بدن می گردد.
در حال حاضر دو نوع از این چسب بخیه برای التیام بخشی اعضای داخلی بدن و همین طور زخم های روی پوست بدن تولید شده است.

1397/08/12
13:47:19
5.0 / 5
4626
تگهای خبر: دانشگاه , فناوری
این مطلب بست روید چطور بود؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب بست روید
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
BestRoid اندروید