تحول در دنیای حمل و نقل با الهام از عنكبوت

تحول در دنیای حمل و نقل با الهام از عنكبوت

به گزارش بست روید عنكبوت با اینكه فاقد بال است، اما با استفاده از پاهای بلند و تارهای خود و هم برخی خصوصیت های طبیعت قادر به پرواز است و محققان با الهام از این مورد به دنبال تحول در صنعت حمل و نقل هستند.



به گزارش بست روید به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، محققان در كوشش برای درك راز نحوه این نوع پرواز عنكبوت ها هستند كه به پرواز بالونی مشهور شده است.
بررسی های پژوهشگران آلمانی نشان داده است یكی از عوامل ناشناخته ای كه به عنكبوت ها كمك می نماید تا باوجود عدم بهره مندی از بال بتوانند بر روی سطح زمین پرواز كنند، شیوه بهره گیری آنها از میدان الكتریكی كره زمین است. به بیان دیگر، آنها از انرژی الكتریكی برای معلق نگهداشتن خود در هوا استفاده می نمایند.
این محققان می گویند وقوع روزانه هزاران رعد و برق در نقاط مختلف كره زمین سبب می شود تا جو كره زمین به شكل یك مدار الكتریكی غول پیكر درآید. در این شرایط بخش فوقانی جو دارای بار مثبت و سطح زمین دارای بار منفی است.
وقتی عنكبوت ها تارهای خویش را آزاد می كنند، آنها دارای بار منفی می شوند و این دفعه منفی، بار منفی سطحی كه عنكبوت در آن قرار دارد را دفع می كند. همین واكنش، نیروی لازم برای پرش بلند عنكبوت به هوا و پرواز وی را فراهم می سازد.
پژوهشگران آلمانی معتقدند می توان از این روش برای ابداع روش های جدید پروازی استفاده كرد، به خصوص كه عنكبوت ها برای ایجاد این واكنش صرفا به تضاد دو قطب منفی توجه كرده و اهمیتی نمی دهند كه تارشان را تا چه ارتفاعی و به چه جهتی پرتاب كنند. هم اكنون تحقیقات بیشتر بر روی عنكبوت ها به منظور ابداع ابزار و وسایل پروازی جدید بر همین مبنا ادامه دارد.

1398/07/09
22:32:26
5.0 / 5
4363
تگهای خبر: ابزار , پژوهشگران , صنعت
این مطلب بست روید چطور بود؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب بست روید
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
BestRoid اندروید