یك مقام مسئول

چشم انداز صادرات دانش بنیان ها در سال جدید

چشم انداز صادرات دانش بنیان ها در سال جدید

به گزارش بست روید معاون دفتر كسب و كار بین الملل مركز تعاملات بین الملل علم و فناوری با اعلان اینكه امیدواریم امسال میزان صادرات دانش بنیانها بیشتر از سال قبل شود، اظهار داشت: خیز صادراتی امسال دور از انتظار نیست.



مسعود حافظی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلان اینكه مركز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری در صدد است كه حامی شركت های توانمند باشد تا بتوانند صادرات به كشورهای دیگر داشته باشند، بیان كرد: همیشه صادرات شركت های دانش بنیان از اهمیت بالایی برخوردارست بدین جهت شرایط شركت های دانش بنیان را برای صادرات تسهیل می نماییم تا بتوانند محصولات خودرا به سایر كشورها صادر كنند.
وی با تاكید بر اینكه حد امكان موانع موجود صادراتی را از سر راه شركت های دانش بنیان بر می داریم، بیان كرد: خدمات ارائه شده از طرف مركز تعاملات بین الملل معاونت علمی، معمولاً از جنس تقویت توان صادراتی شركت های دانش بنیان است.
معاون دفتر كسب و كار بین الملل مركز تعاملات بین الملل علم و فناوری افزود: هم اكنون نزدیك به ۴ هزار خدمت توانمند سازی و توسعه بازار به ۲۵۰۰ شركت ارائه شده تا بتوانند صادرات داشته باشند.
حافظی با اشاره به آمار صادرات محصولات دانش بنیان طی ۴ سال اخیر اظهار داشت: ۴۱۵ شركت دانش بنیان طی این سال ها توانسته اند صادرات خوبی داشته باشند و دارای ركورد صادرات رسمی هستند كه برخی از آنان از رشد صادراتی مطلوبی برخوردار بوده اند.
وی با تاكید بر اینكه امید به خیز صادرات شركت های دانش بنیان در سال ۹۹ دور از دسترس نیست، اظهار داشت: مناطق هدف صادراتی برای شركت های دانش بنیان عمدتاً منطقه آسیای میانه و كشورهای همسایه هستند.
معاون دفتر كسب و كار بین الملل مركز تعاملات بین الملل علم و فناوری اشاره كرد: میزان صادرات سال قبل برابر با ۴۰۰ میلیون دلار توسط ۲۵۰ شركت دانش بنیان بوده كه امید داریم صادرات شركت های دانش بنیان در سال ۹۹ بیش از سال ۹۸ باشد.
وی با تاكید بر اینكه پیش بینی می نماییم بتوانیم در سال ۹۹ خیز صادراتی داشته باشیم، اظهار داشت: این خیز صادراتی به علت این است كه شركت های دانش بنیان طی سال های قبل، چم و خم صادرات در شرایط سخت حال تحریم را یاد گرفته اند و با كمی تلاش می توانند در سال جدید رقم صادراتی خوبی داشته باشند.


منبع:

1399/01/19
12:38:36
5.0 / 5
3662
تگهای خبر: خدمات , شركت , فناوری , محصولات
این مطلب بست روید چطور بود؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب بست روید
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
BestRoid اندروید