استفاده از سیمکارت اعتباری چه مقرراتی دارد؟

استفاده از سیمکارت اعتباری چه مقرراتی دارد؟

به گزارش بست روید اگر مشترک سیمکارت اعتباری،  هیچگونه تراکنشی شامل مکالمه و پیامک در طول یک بازه زمانی سه ماهه نداشته و اعتبار ریالی نداشته باشد، اپراتور می تواند بعد از اطلاع رسانی سیمکارت را به صورت دوطرفه قطع یا سلب امتیاز کند.


به گزارش بست روید به نقل از ایسنا، سیمکارت دائمی یا اعتباری تلفن همراه را میتوان به صورت حضوری از راه نمایندگی های خدمات اپراتورها و دفاتر پیشخوان خدمات دولت و یا به صورت غیرحضوری از راه پورتال یا فروشگاه های مجازی اپراتورها تهیه کرد. همان گونه که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام نموده، قطع یک طرفه، فرایندی که است امکان برقراری ارتباط (به جز تماسهای صوتی با کدهای خدماتی اضطراری ملی) را از مشترک سلب می کند و مشترک فقط قادر به دریافت مکالمه و پیامک است. قطع دوطرفه هم فرایندی است که امکان برقراری ارتباط (به جز تماسهای صوتی با کدهای خدماتی اضطراری ملی) را از جانب مشترک سلب می کند.
سلب امتیاز فرایندی است که مجوز حضور مشترک در شبکه لغو و امتیاز استفاده شماره از مشترک سلب می شود و اپراتور می تواند شماره تخصیص داده شده را به افراد دیگر واگذار کند. همینطور در روش های مختلف اطلاع رسانی به مشترک، اپراتور باید درباره افزایش یا کاهش اعتبار، میزان اعتبار باقیمانده، قطع یک طرفه و دوطرفه، وضعیت اعتبار و سایر موارد ضروری با استفاده از روشهای ارتباط تلفنی و یا ارسال پیامک و یا با استفاده از سایر روشهای ارتباطی بدون دریافت هزینه به مشترک اطلاع رسانی کند.
مقررات استفاده از سیمکارت اعتباری
دارنده پروانه فقط بعد از ثبت نام، اجازه حضور در شبکه و مجوز استفاده از خدمات را به مشترک می دهد. اپراتور با اتمام اعتبار مشترک می تواند بعد از اطلاع رسانی لازم برای قطع یک طرفه شماره اقدام نماید.
اگر مشترک هیچگونه تراکنشی (شامل: مکالمه، پیامک و...) در طول یک بازه زمانی سه ماهه نداشته باشد، درصورت عدم کارکرد در مدت سه ماه توسط مشترک، دارنده پروانه می تواند درصورت وجود اعتبار بعد از اطلاع رسانی به ازای هر دوره یک ماهه به میزان حداکثر تعرفه ۲۰ دقیقه مکالمه پایه برای جبران هزینه های نگهداری شبکه و ارتباط از اعتبار مشترک بکاهد و در این صورت مشترک مجاز است از باقیمانده اعتبار خود استفاده نماید. همینطور اگر مشترک اعتبار ریالی نداشته باشد اپراتور می تواند بعد از اطلاع رسانی سیمکارت را به صورت دوطرفه قطع یا سلب امتیاز کند.
با انجام هر تراکنش از سوی مشترک، بازه زمانی مجدد (به مدت سه ماه) برای مشترک تعیین می شود و آخرین تراکنش مبنای شروع مهلت سه ماهه خواهد بود. دارنده پروانه می تواند درصورت عدم انجام تراکنش از جانب مشترک تا اتمام اعتبار سیمکارت، برای جبران هزینه های نگهداری شبکه و ارتباط از اعتبار مشترک بکاهد.
دارنده پروانه می تواند در وضعیت قطع یک طرفه و دوطرفه سیم، تمامی خدمات سیمکارت را مسدود کند ولی موظف است امکان تماس با کدهای خدماتی اضطراری ملی را برای مشترک برقرار کند. در وضعیت قطع دوطرفه، دارنده پروانه موظف است شماره مشترک را تا زمان سلب امتیاز حفظ کند. دارنده پروانه موظف است اطلاعات در ارتباط با نحوه ثبت نام، غیرفعال کردن، قطع یک طرفه، قطع دوطرفه و سلب امتیاز را در قرارداد با مشترکین خود ارائه کند.




1400/06/04
12:59:26
5.0 / 5
641
تگهای خبر: اپراتور , تلفن همراه , تنظیم مقررات , خدمات
این مطلب بست روید چطور بود؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب بست روید
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
BestRoid اندروید