علت خطای استعلام IMEI از سامانه همتا چیست؟

علت خطای استعلام IMEI از سامانه همتا چیست؟

به گزارش بست روید خطاهایی كه در صورت استعلام شناسه IMEI از سامانه همتا دریافت می كنید، می تواند به دلیل اشتباه وارد كردن IMEI، غیرفعال شدن آن یا غیرمعتبر بودن آن باشد كه برای هریك از این خطاها راهكارهایی وجود دارد.


به گزارش بست روید به نقل از ایسنا، در صورتیكه دستگاهتان دوسیم كارته باشد و IMEI دوم آنرا وارد نكرده باشید، اینكه شناسه IMEI دستگاهتان، غیرفعال شده باشد، اینكه شناسه IMEI واردشده نامعتبر بوده و امكان ثبت آن وجود نداشته باشد، همچون مواردی هستند كه می توانند هنگام استعلام IMEI از سامانه ی همتا شما را با خطا مواجه كنند. در كانال آموزش و اطلاع رسانی ثبت تلفن همراه (رجیستری)، هریك از خطاهای استعلام از سامانه همتا آمده است.
«تعداد شناسه های وارد شده (IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد.» در صورتیكه در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرك، با این خطا مواجه می شوید، باید در نظر داشته باشید با وارد كردن شناسه IMEI، سامانه، به صورت خودكار تعداد اسلات (شناسه IMEI)های آنرا تشخیص داده و تا زمانی كه تمام این شناسه IMEIها را به صورت صحیح وارد نكنید اجازه ثبت دستگاه را به شما نمی دهد.
بدین ترتیب اگر دستگاهتان دوسیم كارته است، باید به كمك علامت مثبت سبزرنگ، شناسه IMEI دوم خویش را هم وارد كنید، اما اگر دستگاهتان تك سیم كارته است و این خطا را دریافت می كنید، باید با مركز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشكل را مطرح كنید.
«شناسه (IMEI) وارد شده قبلاً در شبكه داخلی كشور ثبت و فعال شده و امكان ورود آن وجود ندارد.» اگر با این خطا مواجه شدید، یعنی شناسه IMEI دستگاه شما قبلاً در داخل ایران ثبت شده و ازاین رو امكان ثبت مجدد آن وجود ندارد. برای مثال، اگر شما پیش از شروع طرح رجیستری، از دستگاهتان در ایران بهره برده باشید، به استناد آن، دستگاهتان قانونی شده و هم اكنون هیچ نیازی به پرداخت عوارض نبوده و می توانید بدون مشكل از دستگاه خود استفاده كنید.
اما اگر در استعلام اصالت شناسه IMEI دستگاهتان از #۷۷۷۷*، به شما گفته می شود كه دستگاهتان غیرقانونی می باشد و در زمان ثبت در سامانه گمرك، با این خطا مواجه می شوید، یعنی شناسه IMEI دستگاهتان، قبلاً بنا به دلایلی، غیرفعال شده و الان امكان ثبت آن نیست. بدین منظور جهت دریافت راهنمایی دقیق تر درباره این خطا، بعد از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه IMEIهای گوشی خود، با مركز پاسخ گویی همتا تماس گرفته و مشكل را مطرح كنید.
«شناسه دستگاه (IMEI) وارد شده معتبر نیست.» این خطا یعنی شناسه IMEI واردشده نامعتبر است و بنابراین امكان ثبت آن وجود ندارد. شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شكاف برای قرارگیری سیم كارت) بستگی دارد و روی جعبه، پشت باتری یا با شماره گیری #۰۶#* از دستگاه، قابل مشاهده می باشد. همینطور بسته به اینكه سیم كارتتان را در كدام یك از اسلات های دستگاه قرار داده باشید، در پیامك اخطار همتا نیز، شناسه IMEI مربوطه ذكر می شود.
در دستگاه های معتبر، هر چهار شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #۰۶#* و پیامك همتا) یكسان هستند. ازاین رو اگر در زمان ثبت دستگاهتان در سامانه گمرك، این خطا را دریافت می كنید قبل از هر اقدامی، حتماً مطمئن شوید شناسه IMEIهای دستگاهتان را به درستی وارد كرده اید.
«كد متناظر گمركی برای این شناسه (IMEI) تعریف نشده است.» در صورتیكه این خطا را دریافت كردید، به علت آن است كه شناسه IMEI دستگاه شما قبل از برقراری ارتباط برخط گمرگ و همتا، در گمرك ثبت و شناسه پرداخت برای آن تولید شده ولی پس از برقراری ارتباط برخط، برای پرداخت عوارض آن اقدام شده است.
با عنایت به اطلاعیه گمرك جمهوری اسلامی ایران در زمینه ثبت دستگاه مسافری، اطلاعات دستگاه های این متقاضیان، پس از بررسی های لازم، در چارچوب فایل برای سامانه همتا ارسال خواهد شد و در این صورت، كد فعال سازی از سوی سامانه همتا برای ایشان ارسال می شود.
«اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا، در بانك اطلاعات گمرك یافت نشد.» درصورت مواجهه با این خطا، می توانید از راه help.irica.ir و رجوع به میز خدمت الكترونیك گمرك جمهوری اسلامی ایران، مبادرت به ثبت درخواست پیگیری در گمرك كنید تا درخواست شما بررسی شود.
به گزارش بست روید به نقل از ایسنا، طرح رجیستری یا شناسنامه دار كردن تجهیزات سیم كارت خور كه در طول سال های گذشته، چندین بار اجرای ناموفقی داشت، بالاخره به صورت كامل برای گوشیها اجرایی شد و به قول مسئولان، سهم قاچاق این كالا را به عدد تقریبی صفر رساند. در این طرح، فهرست IMEI های وارداتی در مرز گمركی از بارزگان دریافت شده و در سامانه جامع تجارت ایران ثبت می شود. در سامانه جامع تجارت، به هر یك از IMEI های وارد شده به كشور، یك كد فعالسازی منحصر به فرد اختصاص داده می شود. به هنگام خرید تلفن همراه، باید این كد منحصر به فرد در اختیار خریدار قرار گیرد.
خریدار تلفن همراه، برای فعالسازی تجهیز خود، باید شماره IMEI، كد فعال سازی و شماره تلفن همراه خویش را از راه یكی از درگاه های ارتباطی (شامل USSD، وب سایت و پیامك) به سامانه همتا ارسال نماید. سامانه همتا در صورت تطابق IMEI و كد فعال سازی ارسال شده، دستگاه موردنظر را برای شماره تلفن خریدار فعال كرده و اطلاعات IMEI و شماره سیم كارت خریدار را برای عرضه خدمات مخابراتی به اطلاع سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اپراتورهای تلفن همراه می رساند.



1398/01/21
14:24:45
5.0 / 5
7253
تگهای خبر: آموزش , اپراتور , باتری , تلفن همراه
این مطلب بست روید چطور بود؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب بست روید
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
BestRoid اندروید