یك مقام مسئول به مهر خبر داد؛

استقرار بیشتر از ۵۰شركت دانش بنیان در واحد مسكونی، شرط ادامه فعالیت

استقرار بیشتر از ۵۰شركت دانش بنیان در واحد مسكونی، شرط ادامه فعالیت

بست روید: رئیس مركز شركت ها و موسسات دانش بنیان اظهار داشت: حالا بیشتر از ۵۰ شركت دانش بنیان در كاربری مسكونی با مجوز در حال فعالیت هستند كه این شركتها برای ادامه فعالیت باید باردیگر با معاونت علمی هماهنگ شوند.



دكتر محمد صاحبكار خراسانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: برمبنای تفاهم نامه همكاری بین شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری كه در امتداد اجرایی شدن سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی به امضا رسیده است، شركت های دانش بنیان فعال در تهران، می توانند در صورت كسب شرایط لازم، دفاتر خودرا در اماكن مسكونی مجاز در سطح شهر تهران مستقر كنند.
وی اضافه كرد: بر این اساس، استقرار آن دسته از شركت های دانش بنیان كه بوسیله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی می گردند، در اماكن مسكونی واقع در پهنه های كار و فعالیت كه دارای شاكی خصوصی و یا آرای كمیسیون های ماده صد نباشند (مشابه دفاتر مهندسی) بلامانع است.
رئیس مؤسسات و شركت های دانش بنیان افزود: شركت های متقاضی باید توجه داشته باشند كه بر طبق این تفاهم نامه، كاربری ساختمان تغییر نخواهد كرد و صرفاً به شركت اجازه ادامه فعالیت در اماكن با كاربری مسكونی داده خواهد شد.
وی اضافه كرد: داشتن اختتام كار ساختمان جهت استفاده از این خدمت الزامی است. از طرف دیگر اگر همسایه ها معترض نباشند باز این شركت ها می توانند فعالیت كنند.
به گفته صاحبكار خراسانی، سقف امكان استفاده از این تسهیلات برای هر شركت دانش بنیان حداكثر به میزان ۲۵۰ مترمربع است.
وی با اشاره به وضعیت بعضی از شركت های دانش بنیان كه در این واحدهای مسكونی مستقر هستند و مهلت آنها به اتمام رسیده است، اشاره كرد: شركت های دانش بنیان برمبنای همان تفاهم نامه با شهرداری در واحدهای مسكونی فعالیت می نمایند و اگر مهلت آنها به اتمام رسیده می بایست به معاونت علمی بازگشت كنند.
صاحبكار اضافه كرد: معاونت علمی می تواند برای شركت ها، نامه ای خطاب به مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران به واسطه خود شركت ها ارسال نماید تا بتوانند به فعالیت های خود ادامه دهند. مكاتبه معاونت علمی با شهرداری می تواند مشكل شركت های دانش بنیان را برطرف كند.
به گفته مدیر امور مؤسسات و شركت های دانش بنیان، هم اكنون بیشتر از ۵۳ شركت دانش بنیان برمبنای همین تفاهم نامه و بر طبق شرایط مشخص شده در واحدهای مسكونی مستقر هستند.


منبع:

1398/02/15
14:30:42
5.0 / 5
4447
تگهای خبر: شركت , فناوری
این مطلب بست روید چطور بود؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب بست روید
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
BestRoid اندروید